به گزارش نفت نما، «اوراسیا دیلی مانیتور» در گزارشی نوشت: هزینه حمل هر بشکه نفت اورال به مقصد هند، اکنون بین ۱۱ تا ۱۹ دلار متغیر است که بالاتر از هزینه حمل نفتی است که از کشورهای دیگر با فاصله مشابه، وارد میشود.
در این بین، رسانه های هندی گزارش کردند که واردات از روسیه در فاصله آوریل تا ژوییه، دو برابر شده و به ۲۰.۴۵ میلیارد دلار رسیده است و روسیه به دومین تامین کننده بزرگ کالاهای خارجی هند تبدیل شده است و نفت و کودهای شیمیایی، بزرگترین سهم را در این تجارت داشته اند.
سهم روسیه از بازار نفت هند، از کمتر از یک درصد در سال میلادی گذشته، به ۴۰ درصد در سال میلادی جاری رشد کرده است.
واردات نفت از روسیه به هند در ماه میلادی گذشته کاهش یافت و با در نظر گرفتن تعهدی که روسیه برای کاهش صادرات خود در راستای تلاشهای اوپک پلاس برای حمایت از قیمتها داده است، شرکت تحقیقات انرژی «کپلر»، پیشبینی کرده است که این کاهش میتواند در اوت، شدت بگیرد.
بلومبرگ اوایل اوت به نقل از ویکتور کاتونا، مدیر بخش تحلیل نفت شرکت «کپلر»، گزارش کرده بود واردات نفت از روسیه به هند در ژوییه، به ۲.۰۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش پیدا کرده است.
همزمان، به نظر می رسد این انتظارات که کاهش تخفیف نفت اورال نسبت به برنت، تقاضای هند برای نفت روسیه را کاهش می دهد، اشتباه بوده است. یک تحلیلگر بانک سیتی به بلومبرگ گفت: این دیدگاه وجود داشت که هند ظرفیت محدودی برای پالایش گرید نفتی ترش روسیه دارد که میتواند محدودیت طبیعی برای واردات از روسیه ایجاد کند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، به گفته سامیران چاکرابورتی، اقتصاددان ارشد این بانک وال استریت، اکنون به وضوح روشن شده است که چنین محدودیتی وجود ندارد. این امر به معنای آن است که پالایشگاههای هندی میتوانند به واردات نفت روسیه تا زمانی که تخفیفها نسبت به هزینه لجستیکی واردات بیشتر باشد، ادامه دهند
Thursday, 21 November , 2024