نفت نما: رفتارِ روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس را باید نوعی گروکشی در راستای فرارِ از پاسخگویی قلمداد کرد زیرا شمس با این کارش نشان داد در برابر انتقادات بسیار شکننده بوده و برای بستنِ دهان منتقدین حاضر است دست به هر اقدامِ نامتعارفی بزند.

نفت نما- پس از انتقاداتی که به سبب انتصاب عجیب و غریب مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس به حامد شمس، مدیر برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس صورت گرفت، این روابط عمومی به جای پاسخگویی و شفاف سازی رفتاری بسیار زشت و سخیف برای جلوگیری از انتقادات انجام داد.

 

روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در اقدامی عجیب رسانه پتروچی را باج گیر معرفی کرده و با انتشار چند فاکتور ۱۰ میلیون تومانی سعی کرد به زعم خود از منتقدین زهرِ چشم بگیرد غافل از اینکه چنین اقدامی نه تنها به زیان این رسانه نیست بلکه بیانگر رفتار حرفه ای آن است زیرا یک رسانه باج گیر هیچ گاه به صورت رسمی فاکتور صادر نمی کند بلکه سعی می کند در خفا و به صورت پشت پرده یا زیرمیزی پول دریافت کند.

 

با نگاهی به فاکتورهای صادر شده توسط پتروچی می توان دریافت که این رسانه در ازای انتشار اخبار هلدینگ خلیج فارس به صورت رسمی و علنی فاکتور صادر کرده و حق الزحمه خود را دریافت کرده است.

 

اکنون باید از مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس پرسید آیا دریافتِ ۱۰ میلیون تومان در ازای کارهای انجام شده در طول یک مدت ماهیانه یا کم و بیش، باج گیری است؟

 

قطعا این توافقِ دو طرفه بین هلدینگ از یک سو و مسئولین پتروچی از سوی دیگر صورت گرفته و طرفین به طور رسمی بر این مبلغ توافق کرده و این رسانه نیز فاکتور رسمی با مهر و امضا صادر کرده است.

 

از طرفی صدور فاکتور در ازای انتشار رپرتاژ آگهی یا مواردی از این دست در تمام رسانه ها از جمله رسانه فرهیختگان که سعی کرده همکار خود را اینچنین تخریب کند، برای چرخیدن اقتصاد رسانه و تامین هزینه های رسانه ها کاملا معمول بوده و هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

 

بهتر بود حامد شمس، مدیر برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس به جای فاکتور رسمیِ ۱۰ میلیون تومانی پتروچی، از فاکتورهای نجومیِ نانوشته و پشت پرده در برخی پتروشیمی های زیرمجموعه این هلدینگ رونمایی می کرد تا افکار عمومی بهتر در جریان قرار گرفته و قضاوت کنند.

 

همچنین رفتارِ روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس را باید نوعی گروکشی در راستای فرارِ از پاسخگویی قلمداد کرد زیرا شمس با این کارش نشان داد در برابر انتقادات بسیار شکننده بوده و برای بستنِ دهان منتقدین حاضر است دست به هر اقدامِ نامتعارفی بزند.

 

قطعا چنین رفتارهای زشت و گروکشی هایی از این دست ممکن است برخی رسانه ها را به سمت توافق های پشت پرده و غیررسمی سوق داده که بسیار ناپسند خواهد بود.

 

حامد شمس با تکرار اشتباهاتش بار دیگر نشان داد که وی اینکاره نیست و محمد شریعتمداری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برای جلوگیری از تداوم حاشیه های این هلدینگ می بایست چاره ای اساسی بیندیشد زیرا ادامه حضور شمس در چنین جایگاهی نه تنها به نفعِ هلدینگ نیست بلکه موجب دون شانِ جایگاه برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس می شود.