نفت نما: ستاد ارتباطات مردمی وزارت نفت در شرکت گاز استان زنجان هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به این استان تشکیل شد.

به گزارش نفت نما به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مرتضی رضیئی، نماینده وزارت نفت و مدیرکل بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات در این باره گفت: میز خدمت وزارت نفت به منظور رسیدگی مستقیم و بدون واسطه به مسائل و مشکلات مردم و مشترکان و کارکنان شرکت گاز و دیگر شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت در استان زنجان تشکیل شده است تا مراجعه‌کنندگان بتوانند مسائل و مطالبات خود را در آن مطرح کنند.

 

وی با بیان اینکه میز خدمت وزارت نفت با هدف تکریم ارباب‌رجوع آسان‌سازی و تسریع روند پیگیری مطالبات، شکایات و درخواست‌های مردم استان در شرکت گاز زنجان ایجاد شده است، افزود: سیاستی که دولت سیزدهم در این طرح پیش گرفته است رهگشایی و گره‌گشایی مسائل مردم است و مسئولان در قالب این طرح با شنیدن مسائل مطرح شده در چارچوب قانون به آنها رسیدگی می‌کنند.

 

نماینده وزیر نفت با تأکید بر اینکه مردم حق دارند با مسئولان و خدمت‌گذاران خود دیدار داشته باشند تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند، تصریح کرد: وقتی مردم به‌صورت چهره‌به‌چهره با مسئولان دیدار کرده و مسائل خود را مطرح می‌کنند راحت‌تر باور می‌کنند که به مسائلشان رسیدگی می‌شود و قانع خواهند شد.

 

رضیئی پاسخگویی شفاف‌سازی و تقویت سازوکارهای کنترلی و مدیریت یکپارچه، امور نظارت بر نحوه اطلاع‌رسانی به‌موقع درباره ضوابط و مقررات ابلاغی و اخلاق‌مداری کارکنان شرکت را از جمله برنامه‌های پیش‌روی ستاد ارتباطات مردمی وزارت نفت خواند و یادآور شد: در کنار پاسخگویی به مطالبات و مسائل مراجعه‌کنندگان بر نحوه عملکرد مدیران و مسئولان استانی برای خدمات‌رسانی به مردم نظارت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عمده مسائل مطرح شده در این ستاد در زمینه اشتغال و تبدیل وضعیت کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت است، افزود: باتوجه‌ به تجربیات گذشته در استان‌های مختلف عمده درخواست‌های مراجعه‌کنندگان در زمینه اشتغال یا تبدیل وضعیت از پیمانی به قراردادی و یا قراردادی به رسمی است که سعی می‌کنیم در چارچوب ضوابط و قانون به مسائل مطرح شده پاسخگو باشیم و آنها را راهنمایی کنیم.

 

مدیرکل بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات در پایان گفت: مردم استان با مراجعه به میز خدمت وزارت نفت مسائل و مشکلات خود را در حوزه این وزارتخانه به کارشناسان مربوطه ارائه و سپس با دریافت کد رهگیری از سامانه سامد یا ۱۱۱ روند انجام کار خود را پیگیری کنند.