به گزارش نفت نما، سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار این آژانس خبری در مورد سختی کار تعمیر خط لوله نفت گناوه به خارگ اظهار داشت: محل این خط لوله در عمق بیش از شش متری آب و چهار متر از بستر دریا به پایین بود که همین موضوع کار را بسیار سخت کرده بود.
وی با بیان این که شناورهای مجهز ما با آب خور بالا امکان فعالیت در چنین عمقی را نداشتند، ابراز داشت: به دلیل کم بودن عمق آب شناورهای مجهز به آب خور بالا امکان ورود به منطقه را نداشتند و ما مجبور بودیم از دیگر سازمان ها مانند شرکت نفت فلات قاره و سازمان بنادر و دریانوردی کمک بگیریم.
وی با بیان این که برای دسترسی غواصان به خط لوله می بایست چاهی با عمق چهار تا پنج متر از بستر دریا حفر شود، افزود: ساختار خط لوله به شکلی بود که به قطر نزدیک ده سانت بتن مسلح داشت و برای برش آن ها ابزار خاصی لازم بود.
حسینی با بیان این که با تهیه ابزار مورد نیاز برش کاری بتن صورت گرفت، افزود: یکی از دلایل زمان بر شدن تعمیر خط لوله این بود که به دلیل ترک های بتن، محل سوراخ شدگی به طور دقیق مشخص نبود.
وی ادامه داد: ممکن است لوله بتنی مثلا ده متر پیش از محل نشت نفت سوراخ شود اما نفت از محل دیگری نمایان شود.
رییس پایانه نفتی خارگ با بیان این که از اولین روز بروز نشت نفت بر سر محل مستقر شدیم، افزود: از شرکت نفت فلات قاره، فرمانداری، نیروی انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی، محیط زیست و مسئولین شهری به ویژه مردم فهیم و شریف گناوه که در این مدت همکاری کردند قدردانی می کنم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار نفت نما مبنی بر این که چه زمانی تعمیر خط لوله به صورت کامل انجام می شود، ابراز داشت: خوشبختانه سحرگاه روز ششم مهرماه غواص ها که یک تیم مشترک از پیمانکار و شرکت فلات قاره بودند به محل نشت نفت رسیدند و هم اکنون در حال کلمپس گذاری هستند.
Thursday, 21 November , 2024